

Zoeken
Om je energiefactuur correct te berekenen, hebben we je meterstanden nodig. Die kan je eenvoudig online doorgeven, maar tweejaarlijks krijg je ook een meteropnemer over de vloer. Hoe nemen we contact met je op? En hoe herken je een Fluvius-meteropnemer?
We vragen jaarlijks je meterstanden op, meestal in dezelfde periode van het jaar. Dat doen we op twee manieren:
In tijden van corona gaan onze meteropnemers tijdelijk anders te werk. Je krijgt meteen een kaartje in je brievenbus, zodat je voorbereid bent voor een veilige meteropname enkele dagen later.
Fluvius vraagt nooit naar je meterstanden via de telefoon. We bellen enkel om een afspraak te maken.
Dan worden je meterstanden automatisch doorgegeven aan je energieleverancier. Dat gebeurt telkens op de eerste dag na je vaste meteropnamemaand. Is dat bijvoorbeeld april, dan wordt je meterstand van 1 mei gebruikt voor je jaarafrekening. In dit geval hoef je dus zelfs niets online in te geven en komt er geen meteropnemer langs.
Daarnaast zijn er nog een aantal specifieke momenten waarop je je meterstanden doorgeeft:
Dat je niet zomaar iedereen binnenlaat, is de logica zelf. Lees daarom hoe een meteropnemer er uit ziet in onze blog: Hoe herken ik een echte meteropnemer?