Veelgestelde vragen over storingen

Wat doe je best wel/niet bij een stroomonderbreking?

Check eerst of de onderbreking al dan niet gepland is. Zodra we op de hoogte zijn van een stroomonderbreking, vind je deze hier terug.
Je hoeft ons dan niet meer te bellen. We stellen alles in het werk om de panne zo snel mogelijk op te lossen.
Staat de storing in jouw buurt er nog niet tussen, bel dan onze storingsdienst: 078 35 35 00.

Niet-geplande onderbreking?

  • Hou je koelkast en diepvriezer zo veel mogelijk gesloten. Dankzij hun isolatie kunnen ze een groot aantal uren zonder stroom. Je etenswaren worden dus niet meteen slecht.
  • Gebruik je medische apparatuur die niet zonder stroom kan? Bel dan 112.

Geplande onderbreking?

  • Maak geen gebruik van de lift.
  • Hou je koelkast en diepvriezer zo veel mogelijk gesloten. Dankzij hun isolatie kunnen ze een groot aantal uren zonder stroom. Je etenswaren worden dus niet meteen slecht.
  • Sluit je computer af en sla gegevens tijdig op.
  • Open vooraf je automatische poort.
  • Stel na de onderbreking opnieuw de juiste tijd in op je elektronische toestellen of regelapparatuur.
  • Hou er rekening mee dat ook je vaste internetverbinding (en wifi) wellicht niet zal werken. Mobiele verbindingen (3G/4G) blijven uiteraard wel beschikbaar.

Wat moet ik doen als ik een probleem met mijn riolering heb?

Het is belangrijk om te weten waar het probleem zich precies voordoet: op het rioleringsnet in de straat of op je privédomein. Bekijk even of je Fluvius moet contacteren.

Waar vind ik de actuele status van stroomonderbrekingen in mijn buurt terug?

Om te weten of er in jouw buurt een ongeplande onderbreking of een onderhoudswerk op het net is, raadpleeg je onze actuele stroomonderbrekingen.

Hoe vraag je een forfaitaire vergoeding aan?

Zat je meer dan vier uur zonder elektriciteit als gevolg van een niet-geplande onderbreking met technische oorzaak? Dan kan je aanspraak maken op een forfaitaire vergoeding. Je kan deze vergoeding snel en makkelijk aanvragen.