Veelgestelde vragen over storingen

Ik heb de storingskaart overlopen, maar mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Of ik heb nog een andere vraag.

Neem dan contact op met Fluvius.  

Je kan ons 24/7 bereiken via het nummer  078 35 35 37.  

Je kan ook mailen via [email protected].

Wat doe je best wel/niet bij een stroomonderbreking?

Check eerst of de onderbreking al dan niet gepland is. Zodra we op de hoogte zijn van een stroomonderbreking, vind je deze hier terug.
Je hoeft ons dan niet meer te bellen. We stellen alles in het werk om de panne zo snel mogelijk op te lossen.
Staat de storing in jouw buurt er nog niet tussen, bel dan onze storingsdienst: 078 35 35 00.

Niet-geplande onderbreking?

  • Hou je koelkast en diepvriezer zo veel mogelijk gesloten. Dankzij hun isolatie kunnen ze een groot aantal uren zonder stroom. Je etenswaren worden dus niet meteen slecht.
  • Gebruik je medische apparatuur die niet zonder stroom kan? Bel dan 112.

Geplande onderbreking?

  • Maak geen gebruik van de lift.
  • Hou je koelkast en diepvriezer zo veel mogelijk gesloten. Dankzij hun isolatie kunnen ze een groot aantal uren zonder stroom. Je etenswaren worden dus niet meteen slecht.
  • Sluit je computer af en sla gegevens tijdig op.
  • Open vooraf je automatische poort.
  • Stel na de onderbreking opnieuw de juiste tijd in op je elektronische toestellen of regelapparatuur.
  • Hou er rekening mee dat ook je vaste internetverbinding (en wifi) wellicht niet zal werken. Mobiele verbindingen (3G/4G) blijven uiteraard wel beschikbaar.

Hoe vraag je een forfaitaire vergoeding aan?

Zat je meer dan vier uur zonder elektriciteit als gevolg van een niet-geplande onderbreking met technische oorzaak? Dan kan je aanspraak maken op een forfaitaire vergoeding. Je kan deze vergoeding snel en makkelijk aanvragen.

Wat moet je doen als je gas ruikt of de stroom uitvalt?

Wat moet ik doen als ik gas ruik? 

Bel meteen naar het gratis nummer 0800 65 0 65. Meer over de veiligheidsvoorschriften bij gasgeur vind je hier

 

Spraak- of gehoorgestoord? Stuur een sms naar 8635 met volgende code: 

  • De letter ‘G’ 

  • De postcode van de gemeente 

  • De naam van de straat 

  • Het huisnummer 

 

Wat moet ik doen als de stroom uitvalt? 

Opgelet: enkel bij een panne op het net in de straat of aan je elektriciteitsmeter bel je Fluvius op het nummer 078 35 35 00. Om te weten te komen waar de panne zich bevindt, kan je het stappenplan volgen

 

Spraak- of gehoorgestoord? Stuur een sms naar 8635 met volgende code: 

  • De letter ‘E’ 

  • De postcode van de gemeente 

  • De naam van de straat 

  • Het huisnummer 

 

Waar vind ik de actuele status van stroomonderbrekingen in mijn buurt terug? 

Om te weten of er in jouw buurt een ongeplande onderbreking is of een onderhoudswerk op het net, klik je hier.  

Gasgeur

Bij gasgeur stuur je een sms naar 8635 met volgende code:

  • De letter ‘G’
  • De postcode van de gemeente
  • De naam van de straat
  • Het huisnummer

Voorbeeld: G 2000 Schoolstraat 12 

Stroomstoring

Bij een stroomstoring stuur je een sms naar 8635 met volgende code: 

  • De letter ‘E’
  • De postcode van de gemeente
  • De naam van de straat
  • Het huisnummer

Voorbeeld: E 2000 Schoolstraat 12

Riolering

Bij een probleem met de riolering stuur je een sms naar 8635 met volgende code:

  • De letter ‘R’
  • De postcode van de gemeente
  • De naam van de straat
  • Het huisnummer

Voorbeeld: R 2000 Schoolstraat 12