Veelgestelde vragen over verbruik delen met een energiedienstverlener in Mijn Fluvius

Hoe doe ik dat? De meetgegevens delen met mijn energiedienstverlener.

Wat is een referentienummer?

Dit is de gemeenschappelijke referentie tussen de klant, de energiedienstverlener en Fluvius. Een referentienummer kan maar door één persoon of organisatie gebruikt worden, maar een klant kan wel onder meerdere referentienummers verbruiken delen met een dienstverlener.

Ik had toegang tot meetgegevens, maar ik krijg die nu niet meer te zien. Waarom niet?

Zie je bovenaan in Mijn Fluvius een groene balk? Dan deel je meetgegevens met een energiedienstverlener. In die balk staat ook het referentienummer waaronder je de gegevens deelt. Daarbij tonen we enkel de meetgegevens die aan dat referentienummer zijn gekoppeld. Wil je alle meetgegevens zien? Klik dan op de link in de groene balk om de aanvraag voor je energiedienstverlener te stoppen.

Waarom kan ik niet zelf het detailniveau, de gemeten periode of het aantal EAN-codes kiezen die ik wil delen?

Je energiedienstverlener kan op je aanvraag bepalen welke gegevens je deelt. Zo zorgt die ervoor dat de meetgegevens het best aansluiten bij de geleverde dienst.

Waarom komt de gemeten periode, die mijn energiedienstverlener heeft gevraagd, niet overeen met de gemeten periode die ik kan delen?

Heeft je energiedienstverlener aangevraagd om bijvoorbeeld een volledig jaar meetgegevens te delen, maar kun je maar een half jaar zien? Dat kan omdat je energiemeter bijvoorbeeld nog maar zes maanden geleden is geïnstalleerd of omdat je nog maar een half jaar de houder bent van het huidige energiecontract.

De verbruiken worden na mijn aanvraag niet onmiddellijk gedeeld met mijn energiedienstverlener. Hoe kan dit?

Je vindt het antwoord op de webpagina ”Veelgestelde vragen over meetgegevens in Mijn Fluvius”.

Kan mijn energiedienstverlener het delen van meetgegevens stopzetten?

Nee, enkel jij of de houder van het energiecontract kunnen dat. Om te stoppen met delen kan je het detailvenster naast de EAN-code openklappen en op het vuilnisbakje klikken.

Mijn energiedienstverlener is mijn energieleverancier. Welke gevolgen heeft dit als ik zou veranderen van leverancier?

Dit staat los van elkaar. Zo blijven je gedeelde meetgegevens gewoon zichtbaar voor je energiedienstverlener, ook als je verandert van energieleverancier.

Hoe vind ik snel de meetgegevens terug van een specifieke klant?

Op Mijn Fluvius krijg je bij een overzicht van meer dan 10 EAN’s uitgebreide filteropties ter beschikking. Om snel een specifieke klant terug te vinden, zoek je ofwel op referentienummer of op klantnaam. Je hoeft daarbij niet de volledige naam in te geven, een gedeelte van de naam levert ook al resultaat op. Daarnaast heb je nog andere filtermogelijkheden om de selectie te verfijnen.

Filters in de verbruikshistoriek van een digitale meter voor energiedienstverleners in Mijn Fluvius

Welke energiegegevens deel ik met mijn energiedienstverlener?

Wanneer je energiegegevens deelt met je energiedienstverlener, dan deel je je installatiegegevens en je gemiddeld jaarverbruik. De installatiegegevens zijn onder meer je metertype, eventuele informatie over lokale productie-installaties zoals zonnepanelen en het vermogen van de bijhorende omvormer. Heb je een digitale meter? Dan ontsluiten we ook de reëel gemeten waarden uit je digitale meter. Je kan geen energiegegevens delen van een AMR-meter.