Veelgestelde vragen over verbruik delen met een energiedienstverlener in Mijn Fluvius

Wat is een referentienummer?

Dit is de gemeenschappelijke referentie tussen de klant, de energiedienstverlener en Fluvius. Een referentienummer kan maar door één persoon of organisatie gebruikt worden, maar een klant kan wel onder meerdere referentienummers verbruiken delen met een dienstverlener.

Ik had al eerder verbruiken van digitale meters aangevraagd. Waarom kan ik die niet meer zien?

Als je bovenaan in je scherm een groene balk ziet, wil dat zeggen dat je verbruiken gaat delen met een energiedienstverlener. In die balk staat ook het referentienummer waaronder je verbruiken zal delen. We tonen op het scherm enkel de verbruiken die onder dat referentienummer zijn aangevraagd. Je kan alle verbruiken terugvinden door de aanvraag voor je energiedienstverlener te stoppen. Je klikt hiervoor op de link in de groene balk.

Waarom kan ik niet zelf het detailniveau, de verbruiksperiode of het aantal EAN-codes kiezen dat ik wil delen?

Je energiedienstverlener kan je aanvraag vooraf invullen. Zo sluiten de ontvangen verbruiken beter aan bij de dienst die hij wil leveren.

Waarom komt de verbruiksperiode die mijn Energie dienstverlener gevraagd heeft niet overeen met de verbruiksperiode die ik kan delen?

Je energiedienstverlener kan vragen om bijvoorbeeld voor een volledig jaar verbruiken te delen. Toch is het mogelijk dat je maar een kleinere periode kan delen. Bijvoorbeeld omdat je digitale meter nog maar zes maand geleden geïnstalleerd is of omdat je nog niet zo lang de houder van het energiecontract bent op dit punt.

De verbruiken worden na mijn aanvraag niet onmiddellijk gedeeld met mijn energiedienstverlener. Hoe kan dit?

Het antwoord op deze vraag vind je hier

Kan mijn energiedienstverlener het delen van verbruiken stopzetten?

Nee, enkel jij of de houder van het energiecontract kunnen dit. Je kan dat doen door het detailvenster naast de EAN-code open te klappen en op het vuilnisbakje te klikken.

Mijn energiedienstverlener is ook mijn energieleverancier.

Nee, dit staat los van elkaar. Als je verandert van energieleverancier zullen je gedeelde verbruiken gewoon zichtbaar blijven voor je energiedienstverlener.

Hoe vind ik snel het verbruik terug van een specifieke klant?

Wanneer je over meer dan 10 EAN-codes beschikt, dan komen er uitgebreide filteropties ter beschikking.

Filters in de verbruikshistoriek van een digitale meter voor energiedienstverleners in Mijn Fluvius

Om snel een specifieke klant terug te vinden, kan je ofwel zoeken op het Referentienummer ofwel op Klantnaam. Je hoeft niet de volledige naam in te geven: zoeken op naamdelen is namelijk mogelijk. Naast deze velden zijn er nog andere filtermogelijkheden beschikbaar om de lijst te verkleinen.