Veelgestelde vragen over inloggen als particulier in Mijn Fluvius

Ik log in als particulier

Hoe registreer ik mij als particulier op Mijn Fluvius?

Waarom moet ik me registreren via de diensten van de federale overheid?

Fluvius vindt de veiligheid van je gegevens en je privacy erg belangrijk. Om die te waarborgen, gebruiken we dezelfde registratiemogelijkheden als die van de federale overheid:

  • eID en kaartlezer
  • Itsme®
  • Beveilgingscode en mobiele app
  • Beveiligingscode via token

Meer info vind je op https://sma-help.fedict.belgium.be. Je kan de dienst van de federale overheid contacteren via https://bosa.belgium.be/nl/contact.

Wat als ik problemen heb bij de registratie?

Als de registratie niet lukt, dan krijg je een foutmelding (zie afbeelding hieronder). Als je deze foutmelding ontvangt, klik dan op de link en start de registratie opnieuw.

Foutmelding bij registratie

Wat moet ik doen als ik me niet digitaal kan aanmelden?

Als je geen kaartlezer hebt of je kan je niet digitaal registreren, dan kan je terecht in één van onze klantenkantoren. Neem zeker je identiteitskaart, de pincode van je identiteitskaart en de EAN-codes van je aansluitingen (elektriciteit of gas) mee. Dan helpen onze medewerkers je vlot op weg.
Zoek het dichtstbijzijnde klantenkantoor.

Ik heb geen Belgische eID?

Als je geen Belgische eID hebt, kan je op een andere manier de online diensten van de overheid activeren.
Hiervoor verwijzen we je graag naar https://sma-help.fedict.belgium.be/nl/faq/hoe-kan-ik-de-onlinediensten-van-de-overheid-gebruiken-zonder-eid#7093

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Een sterk wachtwoord bevat:

  • 8 tot 24 tekens
  • minstens één hoofd- en één kleine letter
  • minstens één cijfer
  • minstens één speciaal teken (bijvoorbeeld een uitroepteken)

Ik heb de e-mail voor de activatie van mijn account niet ontvangen

Je hebt je geregistreerd, maar je hebt de e-mail met de activatiecode niet ontvangen?
Kijk zeker in je spamfolder of controleer je ‘ongewenste mail’. Misschien kwam onze e-mail daar terecht.

Niet teruggevonden? Kijk je e-mailadres na en druk op de knop ‘Verzend nieuwe code’ om een nieuwe e-mail te ontvangen.

De code is 20 minuten geldig. Je kan altijd via de knop 'Nieuwe code' een andere code aanvragen.

Mijn Fluvius nieuwe code ontvangen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord niet meer weet, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’. Eerst ontvang je een e-mail met een verificatiecode. Vul deze code in en daarna kan je een nieuw wachtwoord kiezen.
Je kan ook altijd inloggen met je eID, itsme of token.

Mijn Fluvius wachtwoord vergeten

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat moet ik doen?

Je gebruikersnaam is het e-mail adres waarmee je je registreerde.

Het e-mail adres waarmee ik geregistreerd ben is niet meer geldig?

Als je je geregistreerd hebt met een e-mailadres dat niet meer geldig is, kan je nog inloggen met je oude e-mailadres en wachtwoord, of via je eID of Itsme. Wijzig bij ‘Mijn profiel’ je e-mailadres. Voortaan is dit ook je nieuwe gebruikersnaam.

Wat als ik een probleem heb bij het aanloggen via eID?

Als het aanloggen niet lukt, installeer dan de nieuwe versie van de eID-software via https://eid.belgium.be/nl. Probeer daarna opnieuw aan te loggen.

Lukt het nog steeds niet, bel dan onze Infolijn op 078 35 35 34 of ga langs in het dichtstbijzijnde klantenkantoor. Onze medewerkers helpen je graag op weg.