Hoe verloopt de plaatsing van mijn digitale meter?

Op de afspraakdatum komt Fluvius of een aannemer die voor Fluvius werkt, langs om je meter(s) te vervangen. Je mag altijd een identificatiebadge van Fluvius vragen.

De vervanging van je meters is gratis en duurt ongeveer een uur. Onze technicus vervangt zowel je elektriciteits- als je gasmeter (als je die hebt).

Heb je nog een oude elektriciteitsmeterkast? Als die andere afmetingen heeft dan 60 cm hoog en 25 breed, plaatsen we een nieuwe meterkast (de 25D60) met deze afmetingen. De technicus plaatst de digitale meter in de meterkast zonder deksel. Zo kan je de meter makkelijk bedienen.

Wat moet je doen?

  • Zorg dat je meters voor elektriciteit en aardgas goed bereikbaar zijn.
  • Hou er rekening mee dat je voor de duur van de plaatsing geen elektriciteit of aardgas hebt. Zet je elektrische huishoudtoestellen en elektronica zoveel mogelijk volledig uit of trek ze uit het stopcontact. Hou koelkast en diepvriezer zoveel mogelijk dicht.
  • Voorzie voldoende ruimte voor een nieuwe meterkast, als je huidige kast geen 60 cm hoog en 25 breed is.
  • Toepassingen die aan de oude meters gekoppeld zijn, kunnen we niet opnieuw installeren. De digitale meter heeft twee gebruikerspoorten waarop je zelf ‘slimme’ apps of apparaten kan aansluiten.

Meer over de plaatsing van de digitale meter vind je in onze blog: Digitale meters installeren: zo helpen we je op weg.

Wat kost de digitale meter en de plaatsing?

  • De plaatsing van de digitale meter is gratis.
  • Wil je niet wachten tot Fluvius je contacteert, maar wil je de digitale meter sneller in huis? Dat kan, maar dan betaal je 88 euro voor de plaatsing en activering.
  • De kosten van de digitale meter zelf zijn verwerkt in de nettarieven. De digitale meter stimuleert je om bewuster met energie om te gaan en zo te besparen op je energiefactuur.

Wat gebeurt er na de plaatsing van mijn digitale meter?

Klantentevredenheid is voor ons heel belangrijk. Daarom ontvang je een dag na de plaatsing van je digitale meter een mail met een kort tevredenheidsonderzoek, waarin we je mening vragen. In deze bevraging is ook ruimte om ons te laten weten wat beter kan.
Ongeveer twee weken na de plaatsing sturen we je via mail meer uitleg over hoe je je registreert en inlogt op Mijn Fluvius, om daar je verbruik zelf op te volgen.