Ik kan geen elektriciteit en/of aardgas verbruiken. Wat nu?

Omdat je adres geen geldig energiecontract heeft, hebben we op afstand een signaal gestuurd om je digitale meter af te sluiten.

Volgens de regels van de Vlaamse Regulator van de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG) kan niemand elektriciteit of aardgas krijgen zonder energiecontract bij een commerciële energieleverancier. Het is de taak van Fluvius om de betrokken partijen hiervan op de hoogte te stellen en hen te begeleiden bij de regulering.

Wat betekent dit voor mij?

Je kan nu geen elektriciteit en/of aardgas meer gebruiken.
Opgelet! Als je aardgastoevoer is onderbroken, is het belangrijk onmiddellijk de gaskraan van al je toestellen op aardgas dicht te draaien. Zo voorkom je dat er gas ontsnapt wanneer de meter weer wordt geopend.

Als je meter is afgesloten, betaal je als energieverbruiker naast het verbruik ook de kosten voor de afsluiting.

Wat moet ik doen?

Stap 1:

Sluit een energiecontract af met een commerciële energieleverancier. Geef jouw meterstanden en EAN(s) door en je energieleverancier brengt alles voor jou in orde.
Je vindt een lijst met alle commerciële energieleveranciers op de website van de VREG.

Ben jij niet de huidige bewoner? Bezorg ons via het contactformulier de nodige bewijsstukken (bv. een huurcontract, verkoopakte, energieovernamedocument, …) die aantonen dat je niet de verbruiker bent.

Stap 2:

Ontvangen we op tijd een geldige contractaanvraag van je energieleverancier, dan sturen we (opnieuw op afstand) een signaal naar je digitale meter(s) zodat je weer elektriciteit en/of aardgas krijgt. Per e-mail brengen we je persoonlijk op de hoogte wanneer je je digitale meter weer kan inschakelen.

Vragen?

Onze collega’s helpen je graag verder. Je contacteert hen via ons contactformulier of via onze infolijn op 078 35 35 34.