Je merkt vaak niet eens wanneer Fluvius aan het werk is
Categorie
Frank blogt

De stille kracht

Je hebt het misschien al gehoord of gezien: vandaag startte Fluvius met een nieuwe mediacampagne. De volgende twee weken komen we op radio en in de kranten tot bij iedereen in Vlaanderen. Misschien doet die keuze hier en daar wenkbrauwen fronsen. Maar we zijn er van overtuigd dat deze campagne nodig is. Want Fluvius wil iedereen in Vlaanderen bereiken.

Iedereen moet ons kennen…

Fluvius is een fusiebedrijf dat zich nog maar anderhalf jaar geleden voorstelde aan de wereld. Een nieuw logo en een vernieuwde dienstverlening. En dat voor een bedrijf met een grote maatschappelijke rol. Fluvius is je aanspreekpunt als de elektriciteit uitvalt bij jou in de straat. Als je gas ruikt in huis. Als de straatverlichting het laat afweten. En in veel gemeenten zorgen we ook voor kabel-tv en riolering. We spelen dus een cruciale rol op het vlak van veiligheid en comfort. We dragen een grote verantwoordelijkheid, voor iedereen in Vlaanderen. Letterlijk.

Het is belangrijk dat al die mensen ons snel weten te vinden als ze ons nodig hebben. Alleen via een breed opgezette campagne, via kanalen waartoe iedereen toegang heeft, kunnen we alle Fluvius-klanten op de hoogte brengen van onze rol.

Alleen met een brede campagne kunnen we alle Fluvius-klanten op de hoogte brengen van onze rol.

Ook bij de geboorte van Fluvius kozen we voor een uitgebreide campagne. Naar aanleiding van onze lancering kwam je ons tegen in de media en in je brievenbus. Misschien herinner je je onze spots op radio, tv en sociale media nog. Vooral het kruispunt waarop het verkeer ondanks de drukte wonderbaarlijk vlot verloopt – een verwijzing naar onze dienstverlening – kon op bijval rekenen.

De lanceringscampagne wierp vruchten af. Onderzoek toont aan dat 73 procent van de mensen in Vlaanderen ons kent. De naam Fluvius is blijven hangen, en dat was onze allereerste doelstelling.

… en moet weten wat we doen

Wat ook opvalt als je het onderzoek naleest: de Vlaming kent ons, maar weet niet altijd goed wat we precies doen. 58 procent van de ondervraagden kan geen enkele Fluvius-activiteit opnoemen. Mensen weten dus nog niet hoe Fluvius hen precies vooruithelpt.

Daar willen we nu verandering in brengen. In tegenstelling tot de lanceringscampagne zet onze nieuwe campagne de kerntaken van Fluvius in de verf. We vermelden consequent onze activiteiten voor elektriciteit en gas, maar ook voor kabeldistributie en riolering. Zo zetten we weer een stap vooruit.

We staan klaar

De insteek van onze campagne is trouwens een knipoog naar het feit dat onze klanten eigenlijk amper weten dat we er voor hen zijn. We werken achter de schermen. Doorgaans beseffen ze pas als er iets fout gaat, dat Fluvius voor hen aan het werk is. En ook in die uitzonderlijke omstandigheden proberen onze 5 400 collega’s voor een snelle oplossing te zorgen.

Fluvius werkt als stille, betrouwbare kracht, voor iedereen in Vlaanderen. En we hopen dat iedereen ons snel weet te vinden als ze ons nodig hebben. Want we komen graag ‘Tot bij u’.

Ik wens je van harte een fijne en gezonde (!) vakantie toe.

Groeten,
Frank

Frank blogt
Frank Vanbrabant
26 jun 2020