Aansluiting of meter aanvragen of wijzigen: zo werkt het

Wil je een nieuwe elektriciteits- gas- of rioleringsaansluiting aanvragen of een bestaande aansluiting wijzigen? Of een nieuwe meter aanvragen of wijzigen? Dat kan via Mijn Fluvius.

Volg onderstaande stappen:

  1. Voor een aansluiting: bekijk welke aansluiting(en) je nodig hebt . Bespreek dit ook altijd met je installateur, aannemer of vakman.
  2. Start je aanvraag. Ga hiervoor naar mijn.fluvius.be
  3. Registreer en log in (als particulier of als organisatie).
  4. Houd belangrijke gegevens bij de hand. 
  5. Geef antwoord op de vragen en doe je aanvraag. 
  6. Je ontvangt een e-mail met daarin een opvolgcode. Hiermee kan je online zien wat er met je aanvraag gebeurt. 
  7. Je krijgt via e-mail één of meerdere offertes. Ook ontvang je meer uitleg over de voorbereidende werken die je zelf kan uitvoeren of waarvoor je je aannemer/vakman inschakelt. 
  8. Je keurt de offerte goed of af. Keur je deze af? Voeg dan ook een reden toe. Afhankelijk van je reden ontvang je een nieuwe offerte. 
  9. Ben je akkoord met offerte en zijn de voorbereidende werken al uitgevoerd? Dan maakt Fluvius een afspraak. Als de voorbereidende werken nog niet uitgevoerd zijn, plan je telefonisch een afspraak in met Fluvius. Bel hiervoor 078 35 35 34
  10. Wij komen langs om de aansluiting te plaatsen of wijzigen.
  11. Na de werken ontvang je een factuur.

Ben je een grootvermogenklant? Dan betaal je studiekosten voor je aanvraag.