Hoe registreer ik me met mijn professioneel account op Mijn Fluvius?

Met een professioneel account bedoelen we:

  • een bedrijf
  • een lokaal bestuur/gemeente
  • een vzw
  • een vereniging van mede-eigenaars (VME)

Wie daarvoor gerechtigd is, kan zich in naam van een organisatie met een bestaand ondernemingsnummer registreren op Mijn Fluvius. Inloggen met een professioneel account doe je altijd via eID of itsme. Zo zijn we zeker dat jij voor die organisatie mag optreden.

Heb je hulp nodig bij het aanmelden? Lees onze stappenplannen of bekijk onderstaande video.

Veelgestelde vragen over inloggen met een professioneel account

Wat als ik de boodschap krijg dat er geen organisatie gevonden is?

Controleer in het eGOV-rollenbeheer of je beschikt over het correcte mandaat om in naam van je organisatie op te treden. Volg hiervoor de stappen die je terugvindt bij ‘Hoe geef ik een medewerker toegang tot het Fluvius-portaal van mijn onderneming?'

eGOV-rollenbeheer

Wat moet ik doen als ik voor twee organisaties werk?

Wanneer je inlogt op Mijn Fluvius, krijg je de vraag voor welke organisatie je wil verdergaan. Je maakt daarbij de keuze tussen één van je organisaties.

Kies een organisatie waarvoor je wil aanmelden

Wil je Mijn Fluvius gebruiken voor een andere organisatie? Meld je dan eerst af om in te loggen voor je andere organisatie.

Waarom kan ik als organisatie niet aanmelden met een e-mailadres?

Aanmelden met enkel een gebruikersnaam en wachtwoord is niet zo veilig. Daarom maken we gebruik van 2-factor authenticatie waarbij je identiteit via twee verschillende kanalen wordt gecontroleerd voordat je online toegang krijgt. Vandaar dat je als organisatie enkel via eID of itsme® kunt inloggen op Mijn Fluvius. Zo zijn je gegevens veilig voor onbevoegden.

Wat als ik geen Belgische eID heb?

Dan kan je je laten registreren in een registratiekantoor. Je kan daarvoor terecht bij:

Wil je meer informatie? Surf naar het helpcentrum van Fedict.

Hoe kan ik mijn contactgegevens toevoegen?

Stap 1
Na je registratie op Mijn Fluvius, krijg je dit scherm te zien met de gegevens van je organisatie. Via de knop ‘Voeg gegevens toe’ vervolledig je je contactgegevens.

Mijn Fluvius contactgegevens van een organisatie

Stap 2
Voeg een professioneel e-mailadres en telefoonnummer toe.

Mijn Fluvius toevoegen contactgegevens organisatie

Hoe beheer ik het e-mailadres voor facturen in mijn profiel?

Onder “Mijn profiel” kan je als organisatie het e-mailadres doorgeven waarop je facturen en eventuele aanmaningen voor deze facturen wil ontvangen.

Stap 1:
Ga naar “Mijn profiel”

Mijn profiel in Mijn Fluvius

Stap 2:
Vul je e-mailadres in bij “Facturatie e-mailadres” en/of “Aanmaan e-mailadres”.

Mijn Fluvius toevoegen contactgegevens organisatie