Veelgestelde vragen over premies in Mijn Fluvius

Wat vind ik terug op het overzicht van mijn premies?

Jouw premieaanvragen met hun status en het overzicht van de belangrijkste gegevens van je premieaanvraag.

Ik vind mijn premieaanvraag niet meer terug?

  • Ben je de aanvrager van de premie, maar niet de opdrachtgever/begunstigde van een aanvraag? De aanvrager ziet enkel de premie tot aan de status ‘geregistreerd’. De begunstigde/opdrachtgever doet de verdere opvolging en kan dus ook de verdere statusopvolging doen.
  • Heb je jouw premieaanvaag voor 20/6/2020 gedaan? Dan kan het zijn dat jouw dossier niet zichtbaar is in Mijn Fluvius. Uiteraard wordt jouw dossier wel verder verwerkt.

Kan ik mijn premieaanvraag tussendoor opslaan?

Neen, de aanvraag moet volledig in één keer afgewerkt worden. Enkel de bijlagen kunnen achteraf toegevoegd worden.
Let op: de premie wordt pas verwerkt na toevoeging van alle nodige bijlagen.

Kan ik nadien nog een bijlage toevoegen?

Ja, ook de ontbrekende bijlage kan online toegevoegd worden.

Kan ik na het versturen nog gegevens online wijzigen?

Nee, dit is online niet mogelijk. Jouw dossier wordt al verwerkt. Wil je toch nog iets wijzigen, neem dan contact met ons op.

Kan ik de ingevulde gegevens nog raadplegen?

Ja, via de overzichtspagina.

Kan ik verschillende premies tegelijkertijd aanvragen?

Je meldt je één keer aan bij Mijn Fluvius en daarna vul je per premie een aparte aanvraag in.

Hoelang blijft de sessie van een premie aanvraag actief?

De sessie blijft 8 uur lang actief.

Ik vind de juiste premie niet terug.

Zoek op basis van de gekozen criteria ‘particulier’ of ‘organisatie’ de premies die voor jou van toepassing zijn.

Ik ben een VME of een lokaal bestuur. Moet ik dan als organisatie inloggen?

Ja.

Bij mijn EAN-code is het huisnummer niet zichtbaar.

Om privacyredenen mogen we de combinatie straat en huisnummer niet tonen.

Waarom moet ik verklaren dat dit mijn eigen bankrekeningnummer is?

Fluvius mag alleen premies uitbetalen aan de effectief begunstigde personen. En dus niet aan anderen, bijvoorbeeld installateurs.

Waarom krijg ik een foutmelding?

De aanvraag stopt als de ingebrachte waarden niet overeenstemmen met de voorwaarden van de premie.

Welk btw-nummer moet ik ingeven bij de gegevens van de factuur?

Het btw-nummer van de aannemer/installateur.
Heb je de werken zelf uitgevoerd? Dan geef je het btw-nummer door van de winkel waar je het materiaal hebt aangekocht.

Ik kan mijn bijlage van de factuur niet ingeven bij de gegevens van de factuur?

Alle bijlagen moeten op het einde van de aanvraag worden toegevoegd.

Waar vind ik gedetailleerde informatie om de premieaanvraag correct te kunnen invullen?

Op de factuur of het attest van de aannemer staat alle specifieke informatie van de gebruikte materialen en hun waarden. Je kan ook steeds terecht bij je installateur.

Welke foto’s moet ik toevoegen?

Dit hangt af van welke premie je aanvraagt. Onder ‘premievoorwaarden’ vind je alle info terug.

Ik heb geen scanner. Hoe kan ik de documenten op een andere manier digitaal bezorgen?

Je kan ook een foto nemen van je document en toevoegen. Zorg steeds voor een duidelijke foto zodat alles goed leesbaar is.

Mijn premie heeft de status goedgekeurd. Wanneer wordt deze uitbetaald?

De uitbetaling gebeurt ten laatste twee weken nadat de status op goedgekeurd staat.