Wil je graag je energieverbruik opvolgen, dan kan je dit doen op Mijn Fluvius, de gratis online toepassing van Fluvius. Daar kan je elke dag een nieuwe update van je energieverbruik raadplegen. Je vindt er je verbruiksgegevens voor zowel elektriciteit als aardgas.
Hoe kan ik inloggen en mijn verbruiksdata aanvragen op Mijn Fluvius?
Wie de eerste keer inlogt op Mijn Fluvius, moet zich eerst registreren en zijn er gebruikersvoorwaarden van toepassing. Dan pas kan je je verbruikersgegevens aanvragen.
- Registreren
Je start met een eenmalige registratie via je eID of via de digitale identificatie-app itsme®. Zo kan je een e-mailadres en wachtwoord registreren waarmee je je voortaan makkelijk kan aanmelden op Mijn Fluvius .
- Verbruikshistoriek aanvragen
Ben je aangemeld op Mijn Fluvius , dan kan je voor de eerste keer je verbruikshistoriek aanvragen. Hou de EAN-codes van je elektriciteits- en/of gasaansluiting bij de hand. Deze gegevens staan op je energiefactuur.
Doe je een aanvraag voor een aansluiting die niet op jouw naam staat, dan vragen we per e-mail of brief eerst toestemming aan de persoon of organisatie die op het contract staat vermeld. Pas als die toestemming in orde is, kan jij de verbruikshistoriek bekijken. Dit kan even duren, maar je hoeft deze procedure maar één keer te doorlopen.
Vanaf nu is je verbruikshistoriek aanvragen een koud kunstje. Je kan je eenvoudig aanmelden en je verbruikshistoriek bekijken. Via de grafieken krijg je in een oogopslag zicht op je verbruik, en je kan er een rapport downloaden.
Wie heeft toegang tot mijn verbruiksgegevens?
Staat het energiecontract op jouw naam? Dan ben jij de houder van het contract. Je blijft zelf altijd eigenaar van de verbruiksgegevens van je digitale meters voor elektriciteit en gas. Je kiest zelf wie je toestemming geeft om deze gegevens te raadplegen. Verder kan je een overzicht aanvragen van alle personen die toestemming hebben om jouw verbruiksgegevens in te kijken.
Vragen of problemen?
Bekijk de veelgestelde vragen over Mijn Fluvius.