Mijn digitale meter kan momenteel niet vanop afstand uitlezen
Sommige meters kunnen niet communiceren omdat ze bijvoorbeeld in een sterk geïsoleerde ruimte staan, geen 4G-netwerk hebben, of wegens andere technische oorzaken. Dat betekent niet dat jouw meter defect is.
De analyse van dit probleem kan vanop afstand gebeuren, we hoeven geen technieker ter plaatse te sturen.
Om deze analyse grondig te kunnen uitvoeren, hebben we eerst nog enkele gegevens van jou nodig. Je kan ons deze bezorgen via een online formulier. Neem je metergegevens bij de hand en klik op onderstaande knop om het formulier in te vullen.
Wat betekent dit nu voor jou?
Omdat jouw meter niet communiceert, lezen we de meterstanden en het verbruik niet automatisch uit. Je kan op dit moment jouw verbruik dus niet raadplegen op het klantenportaal Mijn Fluvius. Je kan momenteel ook niet kiezen voor maandelijkse facturatie of energiedelen.
Wens je op een andere manier je energieverbruik op te volgen?
Als alternatief raden we je aan om dit te doen via een energiebeheersysteem (alle mogelijke systemen vind je op www.maakjemeterslim.be) die je kunt koppelen aan de gebruikerspoort van je digitale meter.
Omdat jouw meter niet communiceert, kan ook de opening van de poort niet vanop afstand gebeuren. Je surft eerst naar mijn.fluvius.be om de gebruikerspoort van je digitale meter te openen. Je doet dit door het verschuiven van de knop. Jouw aanvraag zal een werkopdracht genereren. We sturen een technieker ter plaatse voor het openen van de gebruikerspoort op jouw digitale meter.
En wat met de registratie van jouw verbruik?
Ook zonder uitlezing vanop afstand, blijft de registratie van de meterstanden correct verlopen. Het niet communiceren van je digitale meter heeft geen effect op de registratie van je verbruik. In je opnamemaand moeten de meterstanden manueel worden geregistreerd via onze meteropnemer, via brief of via e-mail.
We blijven dit voor jou opvolgen en we werken aan een oplossing.