Ik kan weer energie verbruiken. Wat nu?

Je leverancier heeft ons bevestigd dat je weer een geldig energiecontract hebt voor jouw adres. Je kan nu weer elektriciteit en/of aardgas gebruiken.

Wat betekent dit voor mij?

We stuurden op afstand een signaal naar je digitale meter(s) om die te activeren. Het kan tot 2 uren duren voordat je digitale meter weer werkt en je weer onbeperkt elektriciteit en/of aardgas kunt gebruiken.

Wat moet ik doen?

Schakel je meter voor elektriciteit en/of aardgas terug in. Het stappenplan hieronder toont je hoe.

Hoe schakel ik mijn meter voor elektriciteit terug in?

Stap 1:

Controleer of de verliesstroomschakelaar in je zekeringkast en/of hoofdschakelaar van je digitale meter is uitgevallen.

De verliesstroomschakelaar in de zekeringskast.
De hoofdschakelaar in een digitale meterkast.

Stap 2:

Schakel je meter weer in. Je ontdekt hoe je dat doet door naar de pagina ‘Hoe werkt mijn digitale meter?’ te gaan en te klikken op jouw type meter.

Stap 3:

Is je meter weer ingeschakeld, dan zie je op de display van je digitale meter een driehoekje bij ‘status gesloten’ en de code 1.8.1 (= de totale afname van energie op dagtarief in kWh).

Niet gelukt? Bel dan naar Fluvius via 078 35 35 34. We sturen een technicus bij je langs om je digitale meter weer in dienst te nemen.

Code 1.8.1 op het display van de digitale meter

Hoe schakel ik mijn aardgasmeter weer in?

Nadat we op afstand een signaal naar je digitale aardgasmeter stuurden om die te activeren, kan je je meter weer inschakelen. Je ontdekt hoe je dat doet door naar de pagina ‘Hoe werkt mijn digitale meter?’ te gaan en te klikken op jouw type meter.

Als je aardgastoevoer is onderbroken, is het belangrijk onmiddellijk de gaskraan van al je toestellen op aardgas dicht te draaien. Zo voorkom je dat er gas ontsnapt wanneer de meter weer wordt geopend.

Vragen?

Onze collega’s helpen je graag verder. Je contacteert hen via ons contactformulier of via onze infolijn op 078 35 35 34.