Meterstanden

Veel gestelde vragen

Hoe geef ik mijn meterstanden door?

Kreeg je van ons een brief of een mail om je meterstanden zelf door te geven? Neem die erbij zodat je je toegangscode bij de hand hebt en ga van start.

Hoe maak ik een afspraak voor een meteropname?

Weet dat het eigenlijk niet nodig is een afspraak te maken voor een (periodieke) meteropname. Fluvius komt om de twee jaar sowieso bij jou langs om de meterstanden op te nemen.
Ben je afwezig, dan ontvang je ofwel een meteropnemingsbrief waarin we je vragen om zelf de meterstanden gratis online door te geven of om een afspraak voor een meteropname te maken.

In sommige gevallen kan een vraag tot meteropname komen op vraag van jou, je energieleverancier of van Fluvius. Zo’n niet-periodieke meteropneming beschouwen we als een speciale meteropneming. Die voeren we uit om ontbrekende of foutieve meterstanden aan te vullen.

OPGELET: Een niet-periodieke meteropneming is niet gratis.

Je kunt telefonisch via 078 35 35 34 een afspraak vastleggen van maandag tot en met vrijdag (uitgezonderd feestdagen).

Waarom ontvang ik maar voor één type energie een brief als ik van energieleverancier verander?

Sinds de liberalisering van de energiemarkt kan je voor aardgas een andere leverancier kiezen dan die voor elektriciteit. Dat heeft tot gevolg dat er voor beide soorten energie een ander systeem wordt gebruikt, zelfs als je voor allebei bij één enkele energieleverancier aanklopt. De brieven worden dan ook apart verstuurd en soms zit er een beetje tijd tussen de verzending van elk ervan. Duurt het toch wat te lang voor je de tweede brief ontvangt? Neem dan even contact op met je energieleverancier.

Krijg een antwoord via e-mail

Je kan onderaan deze pagina ook bestanden (bv. foto’s, documenten, enz.) opladen om je vraag nog duidelijker te maken.

Vul hieronder jouw gegevens en je vraag in en we bezorgen je binnen de 2 tot 5 werkdagen het antwoord.

Jouw contactgegevens

Aanspreektitel

Het adres van je installatie

Wat wil je ons vragen?

Bijlagen toevoegen?