Waarom wordt mijn energielevering stopgezet?
Je energielevering kan worden afgesloten wanneer je commerciële energieleverancier te laat of geen energieovernamedocument ontvangt bij een verhuis, of wanneer je energiecontract bij je commerciële energieleverancier wordt beëindigd. Voordat we je elektriciteit volledig afsluiten, beperken we eerst je verbruik tot maximaal 10 ampère, maar dit geldt alleen als je een digitale meter hebt.
Ben je een residentiële klant (bv. een gezin) en heb je het moeilijk om je maandelijkse energiefacturen te betalen? Dan kom je na de stopzetting van je energiecontract terecht bij Fluvius, die optreedt als sociale leverancier. Je komt dan in aanmerking voor Prepaid, de dienst waarbij je je energie betaalt voor je die verbruikt. Je ontdekt er meer over op prepaid.fluvius.be.
Mijn energielevering is stopgezet. Wat nu?
- Sluit zo snel mogelijk een nieuw contract af met je huidige energieleverancier of zoek een andere leverancier voor elektriciteit en/of aardgas. Geef daarvoor je meterstanden en je EAN-code(s) door aan je energieleverancier. Die brengt alles voor je in orde.
- Je vindt een lijst met alle commerciële energieleveranciers op de website van de VREG.
- Ben je niet de huidige bewoner? Bezorg ons via het contactformulier de nodige bewijsstukken (bv. huurcontract, verkoopakte, energieovernamedocument, …) die aantonen dat je niet de verbruiker bent.
- Heb je geen elektriciteit en/of aardgas nodig (bijvoorbeeld bij leegstand of verbouwing)? Dan kan je de meter(s) buiten dienst laten stellen.
Dat vraag je aan via mijn.fluvius.be of via 078 35 35 34.
Opgelet! Een buitendienststelling van een meter is niet gratis. Je ontdekt via de links hoeveel dit kost voor elektriciteit en aardgas.