Veelgestelde vragen over Mijn dossier

Mijn Dossier is de online toepassing waar je onder andere nieuwe aansluitingen kan regelen, bestaande installaties kan beheren en meterstanden van je zonnepanelen kan registreren.
Heb je vragen over Mijn Dossier? Weet je niet precies hoe je aan de slag moet gaan? Raadpleeg dan eerst even onderstaande vragen en antwoorden.

Hoe maak ik een account aan op Mijn Dossier?

  • Surf naar Mijn Dossier.
  • Vul je gegevens in onder de optie 'ik heb nog geen account bij Fluvius' (gebruik een actueel e-mail adres).
  • Check je mailbox na de registratie. Je ontvangt bijna onmiddellijk een bevestigingsmail met als titel ‘Bevestig uw registratie’.
    Kijk indien nodig bij de ongewenste berichten.
  • Klik op de link in de mail, vervolledig je gegevens en bevestig.

Waarom moet ik een account aanmaken op Mijn Dossier?

Op Mijn Dossier kan je handig een aansluiting voor elektriciteit, aardgas, kabeldistributie en riolering aan vragen. Via Mijn Dossier krijg je in de meeste gevallen binnen de 20 minuten automatisch een op maat gemaakte prijsofferte en je kan zelf bepalen wanneer de Fluvius-technici bij jou moeten langskomen om de aansluitingen te verrichten.

Ook kan je op Mijn Dossier je installatie van zonnepanelen beheren.
Eigenaars van zonnepanelen kunnen via Mijn Dossier onder meer nieuwe installaties aanmelden en de uitbetaling van groenestroomcertificaten regelen.

De registratie-link in mijn bevestigingsmail is niet meer geldig.

Vul opnieuw je e-mailadres in bij 'Ik heb nog geen account bij Fluvius' en klik op de knop 'Verder'. We sturen je een nieuwe e-mail met een link om je e-mailadres te registeren bij Fluvius.

Als ik op de registratie link of knop in de e-mail om mijn e-mailadres te bevestigen klik, gebeurt er niets.

De instellingen van de internet browser waarmee je de e-mail opent, kunnen pop-ups blokkeren.
Om de e-mail correct te openen, schakel je best de pop-up blokkering tijdelijk uit.
Hoe je de pop-upblokkering van de populairste internet browsers uitschakelt, vind je hieronder terug:

Ik ben mijn wachtwoord vergeten

  • Klik op 'Wachtwoord vergeten?' op de aanmeldingspagina van Mijn Dossier en vul je e-mailadres in. We sturen je een e-mail om een nieuw wachtwoord te kiezen.
  • Kies een nieuw wachtwoord. We sturen je een e-mail waarin we bevestigen dat je wachtwoord werd aangepast.
  • Meld je na het ontvangen van deze e-mail aan op Mijn Dossier.

Ontving je geen e-mail met de bevestiging van je nieuw wachtwoord? Meld je dan een 5-tal minuten na het wijzigen van het wachtwoord aan met je nieuwe wachtwoord.

Aan welke voorwaarden moet een wachtwoord op Mijn Dossier voldoen?-

Een wachtwoord op Mijn Dossier moet voldoen aan volgende criteria:

  • Minimaal 7 tekens
  • Mag geen overeenkomsten tonen met de inlognaam, naam en voornaam, ook niet deels
  • Het wachtwoord bevat tekens uit minstens drie van de volgende categorieën
    • Hoofdletters (A-Z)
    • Kleine letters (a-z)
    • Basis 10 cijfers (0-9)
    • Speciale tekens (% $ - _ ! # ^ ~)

Hoe wijzig ik het e-mailadres van mijn bestaande 'Mijn Dossier'- account?

  • Log in bij 'Mijn Dossier' met je oude e-mailadres en wachtwoord. Maak geen nieuwe account aan
  • Klik op de link 'Mijn profiel' en pas je e-mailadres aan
  • Op dit nieuwe e-mailadres ontvang je vervolgens een e-mail met bevestigingslink.
  • Klik op de link om de wijziging van je e-mailadres definitief te bevestigen.
  • Je kan nu inloggen op 'Mijn Dossier' met je nieuwe e-mailadres en bestaande/oude wachtwoord.