In dit dossier

Veelgestelde vragen over het energieportaal

Veelgestelde vragen over het energieportaal

Registreren en inloggen

Waarom moet ik me registreren via de diensten van de federale overheid?

Fluvius vindt de veiligheid van je gegevens en je privacy erg belangrijk. Om die te waarborgen, gebruiken we dezelfde registratiemogelijkheden als die van de federale overheid:

  • eID en kaartlezer
  • Itsme®
  • Beveilgingscode en mobiele app
  • Beveiligingscode via token

Meer info vind je op https://sma-help.fedict.belgium.be

Wat als ik problemen heb bij de registratie?

Als de registratie niet lukt, dan krijg je een foutmelding (zie afbeelding hieronder). Als je deze foutmelding ontvangt, klik dan op de link en start de registratie opnieuw.

Foutmelding bij registratie

Wat moet ik doen als ik me niet digitaal kan aanmelden?

Als je geen kaartlezer hebt of je kan je niet digitaal registreren, dan kan je terecht in één van onze klantenkantoren. Neem zeker je identiteitskaart, je pincode en de EAN-codes van je digitale meter(s) mee. Dan helpen onze medewerkers je vlot op weg.

Zoek hier het dichtstbijzijnde klantenkantoor.

Ik heb geen Belgische eID?

Als je geen Belgische eID hebt, zijn er andere manieren om de online diensten van de overheid te activeren. Hiervoor verwijzen we je graag naar https://sma-help.fedict.belgium.be/nl/faq/hoe-kan-ik-de-onlinediensten-van-de-overheid-gebruiken-zonder-eid#7093

Aan welke eisen moet mijn wachtwoord voldoen?

Een sterk wachtwoord bevat:

  • 8 tot 24 tekens
  • minstens één hoofd- en één kleine letter
  • minstens één cijfer
  • minstens één speciaal teken (bijvoorbeeld een uitroepteken)

Ik heb de mail voor de activatie van mijn account niet ontvangen

Je hebt je geregistreerd, maar hebt je activatiemail niet ontvangen of je vindt die niet terug? Kijk zeker in je spamfolder of controleer je ‘ongewenste mail’. Misschien kwam onze mail daar terecht.

Niet teruggevonden? Op het bevestigingsscherm van je account, kan je op de link klikken om de mail nogmaals te laten versturen.

energieportaal_registratie_gelukt

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

Als je je wachtwoord niet meer weet, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’. Dan krijg je een mail met een verificatiecode. Via deze code kun je een nieuw wachtwoord instellen.

energieportal_aanmelden

Ik ben mijn gebruikersnaam vergeten. Wat moet ik doen?

Je gebruikersnaam is het e-mail adres waarmee je je registreerde.

Het e-mail adres waarmee ik geregistreerd ben is niet meer geldig?

Als je je geregistreerd hebt met een e-mail adres dat niet meer geldig is, kan je nog inloggen met je oude e-mailadres en wachtwoord. Pas bij ‘mijn gegevens’ je e-mailadres aan. Voortaan is dit ook je nieuwe gebruikersnaam.