Energieleverancier De Vlaamse Energieleverancier is gestopt met het leveren van elektriciteit en aardgas vanaf 7 december 2021

Ben je klant bij de Vlaamse Energieleverancier? Dan wordt Fluvius vanaf 7/12/2021 tijdelijk jouw noodleverancier, voor maximaal 60 dagen. Je valt dus niet zonder elektriciteit of aardgas. We brengen je hierover nog persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail.

Welk tarief wordt er aangerekend bij Fluvius?

Voor elektriciteit en aardgas rekenen we een tarief aan dat hoger is dan de gemiddelde energieprijzen. Dit komt omdat wij als noodleverancier van de ene op de andere dag elektriciteit en aardgas ook aan een hogere prijs moeten aankopen. De exacte prijs die je betaalt hangt van verschillende factoren zoals waar je woont. Hier vind je meer details over het tarief.

Om de totaalprijs te kennen die je zal betalen bij Fluvius als noodleverancier, geef je jouw gegevens in via vtest.vreg.be. Je krijgt dan een overzicht van alle tarieven. Let op: er worden 2 tarieven van Fluvius vermeld. Voor jou is het tarief ‘Fluvius noodleverancier’ van toepassing totdat je een nieuw energiecontract afsluit en dit staat meer onderaan in het overzicht.

Wat moet je nu doen?

  • Sluit zo snel mogelijk een nieuw energiecontract af met de energieleverancier die bij je past. Via vtest.vreg.be kan je makkelijk contracten en prijzen vergelijken.
  • Vermeld bij je nieuwe energieleverancier dat je klant was bij de Vlaamse Energieleverancier en het nieuwe energiecontract zo snel mogelijk wil laten starten.
  • Sluit je vóór 7 januari 2022 een nieuw contract af en gaat je nieuwe energieleverancier akkoord met de startdatum van 8/12/2021? Dan ontvang je geen factuur van Fluvius, maar meteen van je nieuwe energieleverancier.

Wat als je geen nieuw energiecontract afsluit?

Omdat Fluvius voor maximaal 2 maanden jouw noodleverancier is, adviseren we je om zo snel mogelijk een nieuwe leverancier te kiezen.

Heb je vragen over

  • betalingen en facturatie bij energieleverancier De Vlaamse Energieleverancier
  • facturatie en het energietarief van Fluvius
  • de impact van een nieuw energiecontract als je zonnepanelen hebt

Dan kan je terecht bij de veelgestelde vragen bij VREG of bel ons via 02 237 47 51.