Energieleverancier De Vlaamse Energieleverancier is gestopt met het leveren van elektriciteit en aardgas vanaf 7 december 2021

Ben je klant bij de Vlaamse Energieleverancier? Dan wordt Fluvius vanaf 7/12/2021 tijdelijk jouw noodleverancier, voor particuliere klanten maximaal 1 jaar en voor professionele klanten maximaal 60 dagen. Je valt dus niet zonder elektriciteit of aardgas. We brengen je hierover nog persoonlijk op de hoogte via brief of e-mail.

Heb je een nieuw energiecontract dat startte op 8/12/2021 en nu toch een tussentijdse factuur van Fluvius ontvangen?

Waarschijnlijk heeft jouw nieuwe energieleverancier jouw ‘switch of wissel’ te laat of nog niet aan ons doorgegeven.
Omdat we jouw nieuwe energiecontract, op het moment van opmaak van de factuur, nog niet terugvonden in onze systemen, heb je van ons een factuur ontvangen.

Stuur een bewijs van je nieuwe energiecontract en neem contact op met je nieuwe energieleverancier

Stap 1
Vul hieronder je gegevens in en voeg een bewijs van je nieuwe energiecontract toe. Dit kan een brief of e-mail zijn waarin duidelijk vermeld staat dat jouw nieuwe energiecontract startte op 8/12/2021.
Wij bekijken dan jouw dossier en nemen contact met je op.

Vul je gegevens in en voeg een bewijs van je energiecontract toe

Stap 2
Neem contact op met je nieuwe energieleverancier en vraag hem om je wissel digitaal aan ons te bevestigen. Zo zien wij in onze systemen dat je een nieuw contract hebt afgesloten en kan de berekening van je verbruik bij Fluvius als noodleverancier correct gebeuren.

Welk tarief wordt er aangerekend bij Fluvius?

Voor elektriciteit en aardgas rekenen we een tarief aan dat hoger is dan de gemiddelde energieprijzen. Dit komt omdat wij als noodleverancier van de ene op de andere dag elektriciteit en aardgas ook aan een hogere prijs moeten aankopen. De exacte prijs die je betaalt hangt van verschillende factoren zoals waar je woont. Hier vind je meer details over het tarief.

Om de totaalprijs te kennen die je zal betalen bij Fluvius als noodleverancier, geef je jouw gegevens in via vtest.vreg.be. Je krijgt dan een overzicht van alle tarieven. Let op: er worden 2 tarieven van Fluvius vermeld. Voor jou is het tarief ‘Fluvius noodleverancier’ van toepassing totdat je een nieuw energiecontract afsluit en dit staat meer onderaan in het overzicht.

Wat moet je nu doen?

  • Sluit zo snel mogelijk een nieuw energiecontract af met de energieleverancier die bij je past. Via vtest.vreg.be kan je makkelijk contracten en prijzen vergelijken.
  • Vermeld bij je nieuwe energieleverancier dat je klant was bij de Vlaamse Energieleverancier en het nieuwe energiecontract zo snel mogelijk wil laten starten.
  • Sluit je vóór 7 januari 2022 een nieuw contract af en gaat je nieuwe energieleverancier akkoord met de startdatum van 8/12/2021? Dan ontvang je geen factuur van Fluvius, maar meteen van je nieuwe energieleverancier.

Wat als je geen nieuw energiecontract afsluit?

We adviseren je om zo snel mogelijk een nieuwe leverancier te kiezen.

Heb je vragen over

  • betalingen en facturatie bij energieleverancier De Vlaamse Energieleverancier
  • facturatie en het energietarief van Fluvius
  • de impact van een nieuw energiecontract als je zonnepanelen hebt

Dan kan je terecht bij de veelgestelde vragen bij VREG of bel ons via 02 237 47 51.