Bestaande meter openen

Sluit een energiecontract af

Je kan enkel de aanvraag starten als je een energiecontract hebt afgesloten. Heb je nog geen energieleverancier? Sluit dan een contract af bij een leverancier naar keuze. Voor de lijst van energieleveranciers kan je terecht bij www.vreg.be.

De energieleverancier heeft minstens 5 werkdagen nodig om dit contract bij Fluvius te registreren. Na registratie kan je de aanvraag voor het openen van een meter starten.

Keuring installatie

Als je een nieuwe, ongebruikte meter hebt, dan moet je binneninstallatie gekeurd zijn.

Stappenplan, offerte en afspraak

Als je een aanvraag doet, krijg je een offerte en een persoonlijk stappenplan waarin duidelijk wordt uitgelegd wat jij als klant moet doen. Zodra je de offerte goedkeurt, kan je een afspraak maken om de meter te plaatsen en eventueel wijzigingen aan je bestaande meter aan te brengen.

Kostprijs

Je kan een prijssimulatie doen tijdens je aanvraag. Als je je aanvraag helemaal afwerkt, krijg je een offerte.

Wat moet je zeker weten voor je start met je aanvraag?

Zorg ervoor dat je de volgende info bij de hand hebt. Dit maakt het makkelijker om het aanvraagformulier in één keer in te vullen:

  • de EAN-code van je elektriciteitsaansluiting. Elke aansluiting krijgt een unieke identificatiecode van 18 cijfers en begint met het getal 54144. De EAN-code van je elektriciteitsaansluiting staat vermeld op je energiefactuur.

Moet je toch nog iets opzoeken? Geen probleem, je kan altijd je aanvraag tijdelijk opslaan en op een later tijdstip de aanvraag verder invullen.

Tijdens de aanvraag verwerken we je gegevens automatisch tussen elke stap. Dit kan soms iets langer duren. Bedankt voor je begrip.