Veelgestelde vragen over de budgetmeter met oplaadkaart

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik de budgetmeterkaart opladen?

Je kan je kaarten opladen in onze klantenkantoren, de oplaadpunten die 24/7 beschikbaar zijn of bij het OCMW.

Wat moet je doen vóór je herlaadt?

  • Steek je kaart in de meter bij jou thuis vóór je vertrekt
  • Controleer of het cijfer [9] verschijnt op het scherm van je meter. Dan is alles in orde en hoor je twee pieptonen
  • Breng zeker deze zaken mee
    • Je kaart voor de budgetmeter en de referentiecode (staat op je kaart)
    • Je bankkaart

Betalen kan je het makkelijkste met een bankkaart via een betaalautomaat in één van onze klantenkantoren, de oplaadpunten of het OCMW.

Heb je geen bankkaart? Dan kan je ook betalen door een bedrag te storten in een kantoor van bpost op het rekeningnummer BE84 0910 1787 0459. Als mededeling vermeld je het referentienummer (13 cijfers) dat op je budgetmeterkaart staat. Vraag in het postkantoor naar een betaalbewijs en breng dat mee naar een klantenkantoor in je buurt. Een medewerker zet dan het bedrag op je budgetmeterkaart.

Wat gebeurt er met de budgetmeter(s) als ik verhuis?

Als je een budgetmeter hebt en je verhuist, dan schakelen we de budgetmeter op de oude woonplaats uit. Op de nieuwe woonplaats plaatsen we dan opnieuw een budgetmeter.

Heb je zelf geen budgetmeter maar verhuis je naar een woning met een budgetmeter? Dan nemen we de geplaatste budgetmeter niet weg, maar werkt deze verder als een gewone gasmeter of een elektriciteitsmeter met tweevoudig uurtarief. 

Stel je vraag via e-mail

Vul hieronder jouw gegevens en je vraag in en we bezorgen je binnen de 2 tot 5 werkdagen het antwoord.

Je kan onderaan deze pagina ook bestanden (bv. foto’s, documenten, enz.) opladen om je vraag nog duidelijker te maken.

Jouw contactgegevens

Aanspreektitel

Het adres van je installatie

Postcode nodig bij verhuizen

Contractgegevens

Wat wil je ons vragen?

Bijlagen toevoegen?