Maatregelen coronavirus

Laatste update: 30 oktober 2020

Sinds 11 mei komen we terug tot bij jou. We hervatten al onze activiteiten. Naast dringende interventies en werken in de straat, betekent dit dat we nu ook terug langsgaan bij klanten thuis om geplande werken uit te voeren. We zorgen er steeds voor dat dit op een veilige manier kan gebeuren.

De dienstverlening van Fluvius sinds 11 mei 2020

Geplande werken bij klanten thuis

Sinds 11 mei gaan onze technici opnieuw bij klanten langs om geplande werken uit te voeren. We doen dit steeds op een veilige manier. 1,5 meter afstand houden, het dragen van persoonlijke beschermingsmiddelen (mondmasker binnen,… ) en het wassen van de handen voor en na elk klantbezoek zijn de basisregels.
Als klant kan je ook meehelpen. Draag - net als onze medewerkers - een mondmasker, hou steeds 1,5 meter afstand, voorzie een vrije doorgang naar de plaats waar de werken worden uitgevoerd en zet deuren open, zo nemen onze technici zo weinig mogelijk deurklinken vast. Verlaat onmiddellijk de ruimte waarin onze medewerker moet werken.

Als je je niet aan deze regels houdt, dan heeft onze medewerker de plicht om de werken te stoppen en op een later tijdstip terug te keren. Hieraan zullen extra kosten verbonden zijn.

Als jouw afspraak tijdens de corona-lockdown geannuleerd werd, maken we met jou een nieuwe afspraak. Je hoeft zelf niets te ondernemen. We werken eerst de eerder uitgestelde afspraken weg. Daarna plannen we afspraken in met nieuwe klanten.

Bekijk ook de veelgestelde vragen over aansluitingen tijdens de coronamaatregelen.

Meteropnemers blijven opnemen vanop afstand

De meteropnemers blijven voorlopig verder contactloos werken. Ze steken een kaartje in de brievenbus, de klant noteert daarop zijn meterstand(en) en hangt het zichtbaar aan een venster of de voordeur. Onze opnemer komt twee dagen later langs om de meterstanden te noteren. In appartementsgebouwen met aparte meterlokalen kan de meteropnemer meestal wel een meteropname doen zonder fysiek contact met de bewoners.
Als het niet lukt om de meterstanden tijdig te registreren (bv. voor een 2de verblijf), dan schatten we hun verbruik. Meer over hoe Fluvius het verbruik schat.

Wil je toch een dringende fysieke meteropname laten plaatsvinden, bijvoorbeeld om een discussie over meterstanden uit te klaren? Dan kan je hiervoor telefonisch een afspraak maken.

Bekijk ook de veelgestelde vragen over meteropname tijdens de coronamaatregelen.

Klantenkantoren

Alleen voor dringende vragen

Je kan vanaf 2 november enkel voor dringende klantvragen terecht in onze 13 klantenkantoren, waar we werken achter gesloten deuren. Er hangt een affiche met een telefoonnummer dat je rechtstreeks verbindt met de aanwezige medewerkers. Het gaat om de kantoren in Aalst, Antwerpen (Hoboken en Deurne), Brugge, Genk, Gent, Ieper, Turnhout, Kortrijk, Hasselt, Leuven, Mechelen en Sint-Niklaas.
 
Je kan ook terecht voor dringende klantvragen in de overige 17 klantenkantoren, maar dit enkel op afspraak.
Maak je afspraak via de infolijn 078 35 35 34. Het gaat om de kantoren Antwerpen Ecohuis, Brecht, Deinze, Eeklo, Geel, Geraardsbergen, Halle, Heist-op-den-Berg, Lier, Lokeren, Lubbeek, Oostende (Energiehuis EOS), Roeselare, Ronse, Torhout, Veurne en Vilvoorde.
 
Uiteraard gelden in al onze kantoren dezelfde strikte veiligheidsmaatregelen.
We beperken de toegang tot een minimum aantal klanten en vragen je alleen en met een mondmasker naar het kantoor te komen.
 

Zoek een klantenkantoor bij jou in de buurt.

Bekijk ook de veelgestelde vragen over hoe je Fluvius kan contacteren tijdens de coronamaatregelen.

Bereikbaarheid oplaadpunten budgetmeter

De oplaadpunten voor budgetmeters aan onze klantenkantoren blijven beschikbaar. Aan onze buitenterminals van de klantenkantoren blijft opladen 7 dagen op 7 en 24u/24u mogelijk.

Zoek een oplaadpunt bij jou in de buurt.

Bekijk ook de veelgestelde vragen over de budgetmeter tijdens de coronamaatregelen.

We nemen onze voorzorgen als we tot bij u komen. Jij toch ook?