Zit je rioleringsafvoer verstopt? Belangrijk om weten is waar het probleem zich precies voordoet: op het rioleringsnet in de straat of op je privédomein.
Bij een verstopping of verzakking op je privédomein sta je zelf in voor de herstelling.
In het andere geval neem je contact op met Fluvius op het storingsnummer 078 35 35 00.
Hoe controleer je een verstopping?
- Giet elders in huis water door een andere afvoer. Loopt het daar wel weg? Dan is de leiding van de eerste afvoer verstopt.
- Giet water door het aansluitputje aan de rooilijn. Loopt het water weg richting de straat? Dan is een afvoerleiding vanuit je woning verstopt.
Opgelet:
- Laat je Fluvius bij je thuis komen en blijkt dat de storing zich voordoet op privédomein, dan rekenen we je een verplaatsingsvergoeding aan.
- Soms ligt een hoofdriolering gedeeltelijk op privédomein. Als je twijfelt, bel je best de storingslijn. Dan bekijken we het samen.
- Fluvius staat niet in alle Vlaamse gemeenten in voor het beheer van de riolering. Is dat in jouw gemeente niet het geval, neem dan contact op met de technische dienst van je gemeente.
Hoe met spraak- of gehoorproblemen een storing riolering melden?
Stuur een sms-code naar 8635.
Typ het bericht als volgt in:
- de code voor het melden van een rioleringsverstopping is de letter ‘R’
- de postcode van de gemeente
- de naam van de straat
- het huisnummer (en het busnummer indien van toepassing)
Voorbeeld: R 2000 Schoolstraat 12 bus 4a